För tidigt att gifta sig?

Tittade på en serie där huvdpersonerna gifter sig när de går typ första året på högskola och jag började fundera....

Man anser ju att gifta sig vid 18-20års åldern är ju ganska tidigt? Många har väl fördomar om att det inte håller eller nåt sånt om man gifter sig så tidigt(?).
Men.... det står ju ändå i lagen att man får gifta sig när man är 18. Så därför är det väl inga problem ändå? Eller borde man höja giftasgrejjen till typ 20 istället även om man är myndig vid 18? På systemet är det ju 20 ändå, de har väl nån mening med det också?
Jag själv är ju 19 och jag kan inte tänka mig gifta mig än men att gifta sig vid 18 ska väl inte vara några problem egentligen.


Skrivet av: matthe

Nuförtiden finns det ju ingen riktig anledning att gifta sig som förut eftersom det är ganska lugnt att ha barn utanför äktenskap. Nu är det ju mer en fin sak att göra. Som en gest eller handling snarare än för att legitimisera sitt förhållande :D.



Jag skulle aldrig kunna gifta mig i dagsläget, känns absurt ;)

2009-12-09 @ 16:17:46
URL: http://krevering.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback