Äntligen

Äntligen har jag allt jag behöver! :D
Jag shoppade färg och penslar och en palett idag! Så nu kan jag äntligen måla på mitt sätt igen ^^ Jag skulle förstås ha kunnat köpa dessa grejer för länge sen men jag har inte fått ändan ur vagnen bara och jag har inte riktigt vetat var jag ska hitta det osv...
Men nu vet jag var jag har mitt förråd, på panduro! :D De ha de mesta av allt och alla slags färger och penslar och papper!
Jag handlade ett paket med tolv färger på tub, tre olika penslar och en palett. Papper har jag hemma. Men jag kan alltid komma tillbaka och skaffa mer av den varan. Nu skulle jag bara vilja ha ett stativ där jag kan stå och vara konstnärlig. Men just nu får det inte plats med något sådant, så jag får sitta vid mitt skrivbord till den dagen kommer. Jag kommer ha en liten målarhörna i mitt rum sen ^^ med ett stativ i framtiden. Så spännande.
Förut har jag bara hållt på med akvarellpennor... det blir lite uttjatat och jag förlorar inspirationen. Med en pensel i handen och flytande färg så blir allt mycket roligare. Det tyckte jag förut också för många år sedan när jag gick på en slags minikurs där vi fick måla på stora papper vid stativ. Det var det roligaste jag visste och jag kunde kladda på hur många papper som helst och tog alltid för mycket färg ^^ Jag har kvar min målarskjorta från den tiden... den är jättestor så jag kan fortfarande ha den... så den ska jag ha på mig när jag målar nu ^^

Men ikväll blir det inget målande, imorgon kanske.... för jag måste städa upp lite på skrivbordet för att få plats :P hehe men jag kan försöka börja lägga upp det jag målar här kanske. Jag har ju en scanner... annars bara att fota. :)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

penslarna är jättelånga! det tycker jag om :)

Image and video hosting by TinyPic


Hoppas alla har det bra och en skön julhelg :) snart är det nyår :)

Skrivet av: Natalie - It's all about attitude

vilken snygg blogg du har :D

gillar headern och du skriver bra =)



ta hand om dig nu! puss =)

2009-12-27 @ 22:30:08
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback